Dizdar TV

alt3

Marka ismi yaratma süreci, isim yaratmaya çalışmakla başlamaz. Yaratılacak marka ismiyle ilgili kavramsal çalışmaların yapılmasıyla ve araştırmalarla başlar.

Doğru bir isim, bir markanın en değerli varlığıdır. Tescil edilebilir marka adı bulmanın giderek zorlaştığı günümüzde marka ismi yaratma bir uzmanlık gerektirir. Dizdar Group, marka stratejisi konusundaki uzmanlığı ile iyi bir marka adının nelere sahip olması gerektiğini bilir ve markanıza doğru ismi koyar.

Kimler İçin:

Yeni bir marka yaratma isteği olan ve bu nedenle bir marka ismi yaratma sürecine girenler için yapılan çalışmadır.

Hizmet Kapsamı

      1. Brif alma: Marka ismi yaratma talebinin detaylarına ilişkin bilgiler alınır.
      2. Strateji: Marka adının dayanacağı kavramlara temel oluşturacak felsefe ve marka farkı irdelenir.
      3. Rakip Analizi: Rakip marka adları ve sektör jargonu incelenir.
      4. Semantik Çalışma: Marka adının anlamlı olup olmayacağı, hangi dilde anlamlı olacağı kararlaştırılır.
      5. Morfolojik Çalışma: Şeklen markanın sınırları çizilir. İdealde kaç harf ya da kaç hece olacağı belirlenir.
      6. Kavramsal Çalışma: Marka adının dayanacağı temel kavramlar ve yönelimler belirlenir.
      7. Marka İsmi Yaratma: Marka ismi çalışması yapılır. Her turda ortalama 20 isim sunulur ve isim onaylanana kadar marka ismi yaratma süreci devam eder.
      8. Tescil Kontrol: Tescil edileceği pazarlara yönelik kontrolleri yapılır.
      9. Detaylı Kontrol: Sosyal medya hesap uygunlukları ve arama motoru araştırmaları yapılır.
      10. Tescil Süreci: Patent ofisi aracılığıyla tescil baş vurusu yapılır.
      11. Marka Kimlik Brifinin Verilmesi: Markanın en doğru kimliğe kavuşması için tasarımcıya brif verilir.
      12. Marka Kimliği Tasarımı: Markanın logo ve kurumsal kimlik unsurları tasarlanır